top of page
  • לימור ביגון

טיפים לתזונה נכונה


נוזלים:

שמירה על משק נוזלים תקין הינה קריטית לתפקוד כל התאים בגוף, לתנועת הדם ונוזל הלימפה, לשם כך יש להרבות בשתיית מים וחליטות. רצוי להתחיל את הבוקר עם כוס מים, חצי מיץ מלימון סחוט- לניקוי והמרצת הכבד שיתמודד טוב יותר עם ארוחות היום.

חלבונים:

חלבונים מהווים חלק מכל המערכות והתאים בגופנו וחיוניים ללמעלה מ-150 תפקודים בגוף, לכן כדאי להוסיף מנת חלבון מהצומח אשר בעלת יתרונות רבים. דוגמא למנת חלבון מהצומח- 3 כוסות קטניות מבושלים (חומוס, פולי סויה וכד') ו-2 כוסות דגנים מבושלים (אורז מלא, פסטה מלאה וכד').

שומנים:

שומנים חיוניים לתפקוד התקין של המוח (זיכרון, מצב רוח ועוד), השומנים מתחלקים לחומצות שומן חיוניות (ניתן לקבלם באכילת דגים, אבוקדו, אגוזים וזרעים) ורצוי להעדיפן על פני חומצות שומן רוויות (שקבלים ממזון מהחי). מומלץ לצרוך מקסימום שלוש מנות( כפות) משמנים:לדוגמא 2 כפות טחינה גולמית ,1/2 אבוקדו, 10 אגוזים ושקדים, כף שמנים מכבישה קרה ( זית, קנולה, שומשום).

תזונה- כללי:

לתזונה חשיבות קריטית לחיינו, בריאותנו ורווחתנו, לכן יש להקפיד על תזונה המבוססת על מזון טבעי, בריא וטרי, לא מתועש, הפחיתו בסוכר ובמלח והעדיפו צורות בישול בריאות (תנור, הקפצה, אידוי ובישול). תאכלו בשעות שונות, וותרו על מוצרים אשר ברכיביהם יש צבעי מאכל וחומרים משמרים ושמות של דרים שאינכם מכירים, הורידו רטבים תעשיתיים והחליפו אותם בשמן זית ולימון, תגוונו בירקות והפירות ותצרכו חלבון מן הצומח.

85 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page